Üyelik Girişi
Site Haritası
Önerilen Siteler

R. G. 50. Otuzdokuzuncu Tecelli: Tevhid – Nur – Zulmet

50. OTUZDOKUZUNCU TECELLİ: TEVHİD – NUR – ZULMET

-      Ya Gavs. Acz nur kaynağıdır; ucub kendini beğenmede kederlere mahaldir; zulmet kaynağıdır.

Kur’an’da şöyle buyuruluyor: “Allah yerin ve göklerin nurudur”. Hakk “Hüviyet Gaybı” mertebesinden Zatını açtığında ilk tecellisi “genel vücud NURU tecellisi”dir. Bu nur alemlere Nefesi Rahman ile sirayet etmiştir. insanın nefsi natıkasıda bu nedenle NUR’dur. Ancak nefsi natıka kazandığı sıfatlar-isimler ve ahlak ile çeşitli mertebelerdedir. Hakk insanda tevhid edildikçe ve Kur’an sırrı (Hadi tecellisi) yaşadıkça nur artar. Zatını açtığında isim ve sıfatları açığa çıkar. İlahi isimler bu nedenle NUR’dur. Sıfatları NUR’dur. Zat’ı NUR dur. Acz hali, fakr sırrına ermek ve nefsin Hakk’ın tecellisine mazhar olmak demektir. Acz ehli bu nedenle tecelli-i esma, tecelli-i sıfat ve tecelli-i Zat mazharıdır. Bütün bu tecelliler NUR olduğundan ACZ NUR kaynağıdır. Kişinin “nefsi hüviyeti” NUR olarak alemlerde zuhur eder. Asli haliyle nefsi natıka zuhur eder. Bu nur ancak efal, esma, sıfat, Zat ve Hüviyet mertebelerinde Hakk’ın tevhid edilmesi sayesinde zuhur eder. Bu mertebeler yaşanılmadan Zati İlahi Nur’a ulaşılamaz. Acz, izafi hüviyetin NUR üzere olmasıdır. Bu nedenle ehlullah “Nefsini bilir Hu olursun; Sıfatlardan kurtulur NUR olursun” buyurmuşlardır. Nefsi natıka Kur’an’ın sırrını taşıdığından ve Kur’an’da NUR olduğundan Kur’an ehli Hadi tecellisi mazharı olarak NUR içindedir. Bu nur “göz nuru” ve “alın nuru” olarak acz ve fakr ehlinden zuhur eder.

Ucub, nefsi emmare nasfı olup şeytana ait bir özelliktir. Şeytanı temsil eden “Mudill” esması ise tamamen zulmettir, cehalettir ve karanlıktır. Hakk’ın yanında ikinci bir benlik iddiasıdırki, şirk demektir. “Şirk en büyük zulümdür” (Lokman/13) ayeti şirkin zulmet kaynağı olduğunun açık bir ifadesidir. “Müşrikler birer pisliktirler” (Tevbe/28) ayetide bu vasfı açıklar. Şirk zulmet kaynağı, tevhid ise NUR kaynağıdır. Şirkten kurtulmadan, mutlak tevhide ulaşılamadan ve acz-fakr haline ulaşılamadan NUR’a ulaşılamaz. Nefs Allah’a teslim edilmeden hakikati olan NUR’a kavuşulamaz (Lâ ene illallah ve la ene illa hu sırrı). Kendindeki ve alemlerdeki NUR müşahede edilemez. 






önceki sayfa               sonraki sayfa



Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi3
Bugün Toplam146
Toplam Ziyaret842494
Hava Durumu
Saat
Takvim