Üyelik Girişi
Site Haritası
Önerilen Siteler

H. Ş. 101. Nur-u Muhammedi

101.   NUR-U MUHAMMEDİ

“Hz. Cabir (ra) Cenab-ı Hak kainatı yaratmadan evvel neyi yarattı? Ya Resulullah dedi. Efendimiz cevap olarak “Evvela senin peygamberinin nuruyla yarattı. O nuru kudretiyle dilediğigibi döndürdü. Halbuki o vakitte ne levh, ne kalem, ne cennet, ne cehennem, ne melek, ne gök, ne yer, ne güneş, ne ay, ne cin, ne ins ki mevcudattan eser yoktu”

Cenab-ı Hak mahlukatı yaratmak istedi. Benim nurumu dört kısma ayırdı. Birinci kısımdan yüce kalemi, ikinciden levh-i mahfuzu, üçüncüden arşı yarattı. Kalan bir kısmı dörde taksim etti. Birinciden hamele-i arşı, ikinciden yerleri, üçüncüden cennet ve cehennemi yarattı. Kalan kısmı dörde ayırdı. Birinciden müminlerin gözlerinin nurunu ki marifetullahtır. İkinciden kalplerinin nurunu, üçüncüden lisanlarının nurunuki, tevhiddir ki “la ilahe illallah muhammeden resulullah” tıryarattı. Kalan birden üç mevalid ki madenler, bitkiler ve hayvanlardır”

Efendimiz hadislerinde şöyle buyuruyor:

“Allah önce Benim nurumu yarattı” bu nura Nuru Muhammedi adı verilir. Nuru Ahmediyyye’de denilir. Nuru Ahmediyye henüz hiçbir şey halkedilmeden önceki ismidir ki, halkedişten sonra hakikati alemlere sırayet ettiğinden Nur-u Muhammedi adını almıştır. Nur-u Muhammedi için Efendimiz şöyle buyuruyor; “Ben Allah’ın nurundanım, müminlerde benim nurumdandır” ve “Ben Allah’ın nurundanım, alemlerde benim nurumdan”. Yukarıda ki hadiste maddi oluşumunda Nur-u Muhammedi kaynaklı olduğunu mertebe mertebe anlatılmaktadır. Bu hadis “Allah yerlerin ve göklerin nurudur” (Nur/35) ayetinin bir açıklaması gibidir.

“Nefsinizden bir resul geldi” (Tevbe/128) buyururak bu nurun her insanın nefsi natıkasında dürülü olduğu açıklanmaktadır. Nefsi natıka hakikatine ulaşan hem Allah’ın Nurunu hemde Nur-u Muhammedi’yi nefsinde taşıdığından “NURUL ALA NUR” (Nur üstüne Nur) (Nur/35) ayetiyle müminin vasfı anlatılmaktadır. Bu vasıf göz nuru olarak müşahede edilirki hadiste buda belirtilmiştir. Bu nurun zahir olabilmesi de “marifetullah” hakikatinin yaşanmasına bağlanmıştır. Kelamın nurlu olmasıda tevhide ulaşmaya bağlanmıştır.





önceki sayfa               sonraki sayfa

Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi4
Bugün Toplam171
Toplam Ziyaret840835
Hava Durumu
Saat
Takvim