Üyelik Girişi
Site Haritası
Önerilen Siteler

H. Ş. 79. Rububiyet Hükümleri ve İlahi Gayret

79. RUBUBET HÜKÜMLERİ ve İLAHİ GAYRET

“Kulunu veya kölesini zina ederken gören Allah’tan daha kıskanç kimse yoktur”

Kıskançlığın ortaya çıkması ve etkin olmasının sebebi bizzat yasaklanan fiil değildir. Bilakis kıskançlığa sebep olan şey kulun bu yasaklanan fiille Rablık sıfatlarına bürünmeye kalkışmasıdır. “Nefsini bilen Rabbını bilir” hadisince, nefsi natıka hakikati Allah’ın nurunu oluşturur ve Kur’an’ın sırrı makamıdır. Kul, Allah’ın emrine karşı gelerek, nefsi hakikati örtmüş, nefsindeki Rab tecellisinde örtülmüştür. Kendi benliği ile Rububiyet makamının özellikleri ile bezenmiştir. Çünkü davranışlarla bağımsızlık ve fikri her istediğini hiçbir engel, sınır mani ve sıkıntı olmaksızın yapması, Rablık özelliklerinden birisidir. Böyle bir kişi hevasını ilah edinmiştir. Allah’tan hiç kimse, bir engel, sınır ve mani olmaksızın dilediği her şeyi yapamaz. Şeriat bu nedenle vardır. Kulun sınırları bunlarla çizilmiştir. Sınırlama ve engellenme kulun bir özelliğidir. Kul, sınırlanma özelliklerinden çıkıp, istediği gibi davranma özgürlüğü elde etmek isterse, Hakk’ın Rablık sıfatına ortak koşmaya (şirk) yeltenmiş ve büyüklüğüne sataşmış olur.

Şüphesiz böyle bir durum kıskançlığın doğmasına sebep olur. Zira “Şirk en büyük zulümdür” (Lokman/13). İlahi inayet olmadığında böyle bir durum cezayı gerektirir.

Bu meseleyi idrak edersen, şeriatta konulan her hükmün Rabbani bir esasa ve hakikatlere uygun ilahi bir terbiyeye dayandığını anlarsın.


önceki sayfa               sonraki sayfa

Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi3
Bugün Toplam15
Toplam Ziyaret835596
Hava Durumu
Saat
Takvim