Üyelik Girişi
Site Haritası
Önerilen Siteler

H. Ş. 57.Nefsi Arınma ve Tevhid Mertebeleri

57. NEFSİ ARINMA ve TEVHİD MERTEBELERİ

“Abdestli temiz olarak uyayanın, gündüzleri oruçlu, geceleri ibadetli olanlar gibi sevabı vardır”

Allahû Teala şöyle buyuruyor:

“Manevi huzuruma gelmek istediğinizde yüzünüzü, ve ellerinizi dirseklere kadar yıkanın. Başınızı meshedin ayaklarınızı topuklara kadar yıkayın” (Maide/6)

Bu zahiri temizliktir ki zahiri kirlerden arınma ve temizlenmedir. Batını kirlerden temizlenmek içinde “tevhid” gereklidir. Ayette şöyle buyuruluyor: “Müşrikler birer pisliktir” “Tevbe/28). Batıni pislik “şirk” tir. Kişinin zahiri ve batını kirlerden arınması kemallidir.

Tevhid için açık ve gizli şirkten kurtulmalıdır. Bunun için “tevhid mertebelerinin” irfanı gerklidir. Zahiren uzuvları (el, ayak) yıkamak fiil ve esma şirkinden batınen kurtulmayı ifade eder. “Tevhid-i Efal” ve “Tevhid-i Esma” irfanı bu mertebeleri ifade eder. Zahiren yüz kişinin, zatını ve sıfatlarını temsil eder. Yüzün yıkanması kişinin sıfat ve zat şirkinden kurtulmasını temsil eder. “Tevhid-i sıfat” ve “Tevhid-i Zat” irfanı ise batıni şirkten kişiyi kurtarır. Bu tevhid mertebeleri “uluhiyet tevhidi” nin mertebesidir. “La ilahe illallah” hakikatine ulaşmaktır. Kur’an ve Sünnete uygun davranışlar ile de “Muhammeden Resulullah” tevhidinin üzerine bulaşan pisliklerden batınen temizlenilmiş olur. Hem zahir hem batın “kemal uluhiyet tevhid” ine ulaşır. Manevi kirlerden temizlenir.

Gusul abdesti kişinin Zati hüviyetinin farkına varması, nefsi natıka hakikatine ulaşmasıdır. İzafi hüviyetini, ilahi hüviyetin izdüşümü olup, Zatı Nefsin hakikatini taşıdığını idrak etmesidir. Bu ise “hüviyet tevhidi” mertebesidir. “La ilahe illa hu” tevhididir. “Uluhiyet Tevhidi” ve “Hüviyet tevhidi” mertebelerine bir mürşidi kamilin ilim ve hayat NURU-SUYU ile yıkanarak irfan yolu ile tahsil edilerek ulaşılabilir. Bu suretle her türlü gizli şirkten kurtulabilir. “Allah ve ilim sahipleri şahittir ki O’ndan (ilahi hüviyetiyle) başka ilah yoktur” (Ali-İmran/18) ayeti bu iki tevhidi birleştiren, MUTLAK Tevhidi irfana bağlayan Allah buyruğudur. Bu nedenle hadiste “Alimler peygamber varisleridirler” buyurulmuştur. Peygamberlerin telkin ettiği ise “la ilahe illallah” tevhididir. Alimler bu tevhidin uygulatıcısıdırlar. Bu irfana sahip olanlar daim Hakk’la olduklarından daim namaz=ibadet halindedirler. Uykularında bile. Hadiste şöyle buyuruluyor: “Alimlerin uykusu ibadettir”. Bunun yolu zahiri ve batıni temizlik ile her türlü şirkten arınmadır.



önceki sayfa               sonraki sayfa

içindekiler
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi2
Bugün Toplam138
Toplam Ziyaret840183
Hava Durumu
Saat
Takvim