Üyelik Girişi
Site Haritası
Önerilen Siteler

H. Ş. 50.Nefs Tezkiyesi ve Vücudda Etkileri

50. NEFS TEZKİYESİ VE VÜCUDDA ETKİLERİ

“Bir kimse kalbini iman için temizlerse ve kalbini selim, lisanı sadık, nefsini mutmain, ahlakını müstekim kulağını Hakk’ı duyan, gözünü ibret ile bakıp Hakk’ı gören haline getirmişse muhakkak felaha ermiştir”

İnsanın hakikati nefsi natıkasıdır. Nefsi natıka Allah’ın Nuru ve Kur’an’ın sırrı makamıdır. Elest meclisinde “Evet Rabbımızsın” cevabına şahid olmuş, mümin vasfını kazanmıştır. Ancak şehadet alemine indirildiğinde (nüzul) bu vasfı örtülmüştür. Elestte “işittik” dediği bu hakikate, şehadet aleminde “itaat ettik” demeleri için nefsi natıka “iman nuru” ile donatılmıştır. İşte bu alemde örtülü olan bu hakikatin açığa çıkması için kişinin nefs tezkiyesi yoluyla geldiği yollardan geçerek (uruç ederek) kendi hakikatine ulaşması gerekir. Nefsi natıkanın merkezi kalpteki nokta-i süveydadır. Bu noktadan tüm vücutta ve bedende etkisini sürdürür. Kalbin her hücreye kan yollaması gibi, nefsi natıkada her zerrede bulunduğu nefs mertebesinin özelliklerini gönderir. İşte hadis bize “kalbini iman için temizlerse” derken nefs tezkiyesini emir buyurmaktadr. Kalb ancak tezkiye olunursa “selim bir kalp” olur. Bunu belirten hadiste: “Vücutta bir organ vardır. O iyi olursa bütün vücud iyi olur. O kötü olursa bütün vücud kötü olur. O organ kalptir” buyurulmaktadır.

Nefsi natıka kalbin merkezidir. Nefs tezkiyesi yoluyla nefsi mutmainne kılındığında, bütün organlarda kendi yaradılışları doğrultusunda Hakk üzere amel etmeye başlarlar. Lisan sadık ve ahlak ise müstekim olur. Tezkiye olan nefis Hakk’ı gösteren ve gören olur. Kudsi hadiste bunun yolu şöyle belirtiliyor:

“kulum bana farz ibadetlerle yaklaştığı gibi hiçbir şey ile yaklaşamaz. Kulum nafile ibadetlerle de bana yaklaşırsa onu severim. Onu sevdiğimde gören gözü, işiten kulağı, tutan eli, söyleyen dili, yürüyen ayağı olurum. Benimle görür, Benimle işitir, Benimle tutar, benimle söyler, Benimle yürür. Kuluma istediğini veririm” buyurmaktadır.

İşte bu mertebeler nefs tezkiye edilerek kazanılabilir. Bunun yolu “tevhid ve nefsi irfan yolu” ndan geçmektedir. “Nefsini bilen Rabbını bilir” buyuran Efendimiz bunun yolunu Kur’an ve Sünnet ile bize sunmuştur. Ayette de şöyle buyurulmaktadır. “Nefsini temizleyen-tezkiye eden kurtuluşa-felaha ermiştir” (Şems/9).

Nefsini tezkiye edenden Hakk zuhur eder. Hakk’ta böyle bir nefse şöyle hitap etmektedir:

“Ey mutmaine nefis: Sen razı Ben razı olarak Rabbine dön. Kullarım arasına katıl. Cennetime gir” (Fecr/27-30)



önceki sayfa               sonraki sayfa
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam129
Toplam Ziyaret835710
Hava Durumu
Saat
Takvim