Üyelik Girişi
Site Haritası
Önerilen Siteler

H. Ş. 36.Peygamber - Hakk İlişkisi

36. PEYGAMBER – HAKK İLİŞKİSİ

“İnsanların en kötüsü, herhangi bir peygamberi öldüren veya bir peygamber tarafından öldürülmüş kimsedir”

Buğz, düşmanlık ve nefret birbirini iten iki şeyin birbirinden farklılaşmasına neden olan özelliklerin hükümlerindendir. Muhabbet ise ayrılıkları ortadan kaldıran ve birleşmeyi sağlayan özelliğin baskın gelip aralarında güçlü ilişki neden olmaktadır.

Peygamberler, en üstün mertebe ve derecelerin sahibidirler. Peygamberlerden aşağıdaki derecelerdeki insanların birbirlerine karşı üstünlük ve dereceleri, onların mertebelerine yakınlık ve uzaklıklarıyla bağlantılıdır. Bazısı yakın, bazısı çok yakın, bazısı uzak, bazısı da çok uzaktır.

Buna göre mertebesi en düşük insan peygamber mertebelerinin mukabili olan noktada bulunan kimsedir. Çünkü mutlak kemalin zıddı, mertebe olarak en aşağıda bulunandır.

Bu karakterdeki insan, peygamber mertebesinin zıddı olan mertebe de tam olarak yerleştikten sonra, üstün olan peygambere karşı düşmanlığa girişir; zıtlaşma doruğa ulaşıncada öldürme olayı gerçekleşir. Çünkü zıt, zıttını ortadan kaldırmayı ister. İşte peygamberi öldüren kimsenin durumu budur.

Peygamberin öldürdüğü insanın sırrı ise şudur: Peygamber, Hakk’ın naibleri, rahmetinin mazharları yaratılmışlara rahmet göndermesinin sebebidir. Onlar halka şefkatle muamele etmek üzere yaratılmışlardır. İnsanları irşat etmekle ve inkar, cehalet ve şüphe karanlıklarından kurtarmakla memurdurlar. İnsanların doğru yola ulaşmaları konusundan en hırslı kimselerdir. Peygamberler tam basiret sahipleridirler. Bu nedenle, bir insanın kurtuluşundan tam olarak ümit kesip, yaşamasının şakiliğinin artmasına ve saadet derecelerine yükselme ehliyeti olanlara zarar vereceğine tam olarak inanmadan onu öldürmeye yeltenmezler. Dolayısıyla peygamberlerin öldürdükleri kimseleri öldürmeleri de rahmetin hükümlerindendir.

Her peygamber bazı rahmet hükümlerinin mazharı olarak gönderildiği için, risaletide belirli bir grupla sınırlı kalmıştır. Hz. Peygamber ise rahmetin hakikatinin mazharı olduğu için peygamberliği umumi olmuştur. “Seni alemlere rahmet olarak gönderdik” (Enbiya/107) ayeti bu hususu açıklar. Hz. Peygamber de “Beni gören Hakkı görür” buyurmuşlardır. Peygamberlerin zahiri halka batını Hakk’ladır. Hakk’ın zuhuru olduklarından onlardan açığa çıkan fiillerde Hakk’ındır. Bir de bu açıdan değerlendirilse öldürme ve öldürülme daha büyük anlam kazanır.



önceki sayfa               sonraki sayfa
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi3
Bugün Toplam124
Toplam Ziyaret836005
Hava Durumu
Saat
Takvim