Üyelik Girişi
Site Haritası
Önerilen Siteler

H. Ş. 26.Rüya, Ayan-ı Sabite, Nefsi Natıka, Misal-Hayal Alemi

26. RÜYA, AYAN-I SABİTE, NEFSİ NATIKA, MİSAL-HAYAL ALEMİ

“Her kim görmediğim rüyayı gördüm diye iddia eder ve ısrar ederse, kıyamet günü ona iki arpa (ateşten iki arpa) tanesinin düğümlenip, bağlanması teklif edilir. O ise, bunu asla yapamaz”

Rüya insanın ilmi hakikatinden (ayan-ı sabite) nefsi natıkaya yansıyan mana ve suretten ibarettir. Alem ve insanda mana ve suretten (batın ve zahir) ibarettir. Bu iki itibarı birleştiren “misal alemi” bir berzahtır.

İnsanın hayalide misal aleminin bir parçasıdır. Gerçek hayal mertebesinden (İlmi Zat mertebesi), ayanı sabiteden nefsi natıkaya yansıyan mana ve suretler gerçek ve gerçekleşmesi beklenen rüyaları oluşturur.

Birde kişinin nefs mertebesinde kendi nefsinde oluşturduğu beşeri hayalleri vardır. Nefsinde kurguladıklarıdır. Hissi ve manevi unsurlardan hayalinde görmediği bir sureti kendiliğinden oluşturup, sonrada onu görmüş gibi anlatan kimse yalan söylemiş ve dinleyenleri yanıltmış olur. Bu da şeriata aykırıdır. Yalan söyleyenin ve başkasını kandıranın imanından şüphe edilir; zira münafıklık alametidir.

Arpa taneleri nefsi natıkaya yansıyan gerçek mana ve suretlerdir. Hakkın misal aleminde bir araya getirdiği suret ve manalar ancak ehline açılır. Hakk zahir ve batın ilimlerini bu mana ve suretlerle açar. Ehli ise bunları bir araya getirerek “rüya yorumu yapar”.

İki arpa tanesini (mana-batın, suret-zahir) bir araya getirememesi kişinin bu iki hususiyeti birleştirememesi ve Allah’ın ilminden uzaklaştırılmasıdır. Bu cezalandırma Allah’ın “Adl/adalet” ve “Hakim” isimlerinden kaynaklanır. Yalanına karşı Allah’ın azabı ve uygun bir ceza olarak kendini aciz bırakması nedeniyle iki alem (madde ve mana) arasında irtibatı sağlayamaz. Nefsini ve Rabbını bilemez. Böyle bir irfana sahip olamaz.






önceki sayfa               sonraki sayfa

içindekiler
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi3
Bugün Toplam233
Toplam Ziyaret835814
Hava Durumu
Saat
Takvim