Üyelik Girişi
Site Haritası
Önerilen Siteler

H. Ş. 95. Nefsi Natıka ve Zahir – Batın Teveccüh, Yöneliş

95. NEFSİ NATIKA ve ZAHİR – BATIN TEVECCÜH, YÖNELİŞ

“Hz. Peygamber, dönmezdi yani boynunu çevirmezdi. Bir şeye yöneldiği zaman, bütün bedeniyle o şeye dönerdi”

İnsanın kemali Allah Teala’nın ahlakıyla ahlaklanmak ve O’nun yüce sıfat ve isimleriyle bezenmektir. Nefsi natıka ahlakın ve Rabbın isim ve sıfatlarıyla tecelli mahallidir. Nefsi natıka Kur’an ahlakı ile donandığında Kur’an-ı Natık olur.

Nefsi natıkanın bedendeki merkezi kalptir. Merkeze nokta-i süveyda adı verilir. Kalbin tüm bedende eskisi olduğu gibi nefsi natıkada bedenin her zerresini sarmasıdır. Nefsi natıka insanın zahirinde ve batınında etkilidir. Hatta insanın içinde ve dışında dahi etkilidir. Hayy, ve idrak sahibidir. Bedenin dışına nuru ve ruhu ile etki edebilme kabiliyeti ile donatılmıştır.

Hakk’ın feyzinin ve dilediği bir şeyi halk etmeye yönelişi ve teveccühü birliğinde kuşku yoktur. Efendimiz de “Beni gören Hakk’ı görür” buyurmuştur. Efendimizde bir şeye yöneldiğinde tam mana ve madde ile yönelir. Bu yöneldiği şeye tam teveccühüdür. Tüm varlığı ile yönelmesi nefsi natıkasında ki hakikatleri karşısındakine tam yansıtabilmesi içindir. Nefsi natıka tüm bedenin içinde ve dışında etkili olduğu için zahir ve batının kemalli yönelişi için tüm bedenle yönelmeyi gerektirmiştir. Böylece nefsi natıka da dürülü olan Kur’an sırrı ve Allah’ın nuru tam manasıyla hem zahir hem batın olarak yönelinen kişiye yansıtılmış olur. O kişi tam yönelme ile Hakk’ın teveccühüne mazhar olur. Kendi yönelişi ve istidatı oranında bu tam yönelmeden hissesini alır. Mürşide teslimiyetin sırrıda bu tam yönelmededir. Zahir yönelme ile birlikte kelam ile tüm manalarda karşıdaki kişiye aktarılır. Efendimizin özelliği “cevamiul kelim” olduğundan, az bir şeyle çok manayı karşıdaki kişiye aktarılmış olur. Kemal yönelme zahir ve batın olarak tamı gerektiğinden tüm bedeniyle yönelme gerçekleşmiştir. Zahir bedenle tam yönelme gerçekleştiğinde, aktarılan nur, hakikat ve sırlarda kemal manada gerçekleşir. Rabbinin ahlakıyla ahlaklanan herkesin yöneldiği herhangi bir şeye bütün olarak ve bütünün birliğiyle yönelmesi gerekir. Kamil insan, bir yönüyle bir şeye, bir yönüyle de başka bir şey ile ilgilenip teveccühünü parçalamaktan sakınmalıdır. Tam “huzur” ve “huşu” ile yöneldiğine hem zahir hem batın olarak yönelmelidir. Bu şekilde kendisinde (nefsinde) tecelli eden Hakk’ı yöneldiği şeye tam teveccühle aktarabilsin. Tam mana ile yönelme bu nedenle kemaldir.




önceki sayfa               sonraki sayfa

Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi2
Bugün Toplam176
Toplam Ziyaret835757
Hava Durumu
Saat
Takvim