Üyelik Girişi
Site Haritası
Önerilen Siteler

H. Ş. 84. Rabbani Tecelli ve İlahi Ben (Ene)

84. RABBANİ TECELLİ ve İLAHİ BEN (ENE)

“Bana itaat edene itaat ediciyim”

İnsanın “BEN=ENE” dediği hakikati nefsi natıkasıdır. Nefsi natıkada “KURAN SIRRI” dürülmüştür. İnsanın Zati İlmi hakikatide bu sırrı taşır. Bu nedenle Elest meclisinde “Ben sizin Rabbınız değilmiyim?” sorusuna “Evet Rabbımızsın” cevabını vermişler ve nefisleri bu hadiseye şahid tutulmuştur. Elestte “İŞİTİLEN” bu hakikate, şehadet aleminde “İTAAT” edilmesi için insan nefsiyle beraber dünyaya indirilmiştir. Kendi İlmi hakikatinde (İlahi BEN) Kur’an sırrı dürülü olduğundan, şehadet aleminde de Kur’an ile yükümlü tutulmuştur. Kur’an, Sünnet ile açılmış ve yaşama geçirilmiştir. Bu nedenle kişinin BEN=ENE dediği hakikati “KURAN” ve “SÜNNET” ile donatılırsa ilahi ben vasfı kazanır. Nefsi natıka kendi asli haline dönmüş olur. Allah’ta bize emre itaati farz kılmıştır. Kur’an ve Sünnet ile itaat eden bir nefse Allah’ın tecelliside itaat olarak yansır. Allah’ın itaati kula isim ve sıfatları ile Zatıyla tecelli etmesidir.

İsim ve sıfatları ile tecellisi gerçek hüviyet ile olduğunda kulu Rabbani terbiye altına almış olur. Rabbani terbiyenin temel kuralları Kur’an ve Sünnet ile çizilmiştir. Kişinin enesinde, benliğinde Kur’an, tecellide de Kur’an olduğundan kul-Hak hüviyet beraberliği içindedirler. Bu ise karşılıklı itaattir.

Kur’an “Cemi esma ve sıfatı Zat” olarak tanımlanır. Yani tüm ilahi isim ve sıfatları taşıyan Zat tecellisidir. Kur’an ve Sünnet ile isim ve sıfatlar kulda gerçek yüzleri ve hüviyetleri ile tecelli eder. Kulluk ise tecelliye hakkıyla riayet etmektir. Kısaca isim ve sıfatları gerçek hüviyetiyle yansıtmaktır. Bu ise Hakk’a itaattir. Hakk’ta kuluna nefsine yaptığı Rabbani tecelli ile bunu sağlayacak şekilde tecelli eder. Bu ise Hakk’ın kuluna itaatidir. Bu hakikati Efendimiz şu hadisi ile belirtmiştir: “Beni Rabbim terbiye etti ne güzel terbiye etti”. Kuldan istenen kendi benliğinde taşıdığı Kur’ana itaat etmesi, Hakk’ın itaatide kula bunun Rabbani tecellilerle kolaylaştırılmasıdır. Nefs tecelli mahalli, Hakk ise tecelli edendir. Tecelliye Hakk’ça riayet kulluktur.



önceki sayfa               sonraki sayfa

Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi2
Bugün Toplam64
Toplam Ziyaret840389
Hava Durumu
Saat
Takvim